Pazar, Mayıs 28, 2006

Neden Müşteri Bilimi?

Pazarlama yaygın bilinirliğine karşılık, anlamı, tanımı ve çağrışımları itibariyle üzerinde tam bir uzlaşmanın gerçekleştirilemediği bir kavram.
Halk, uygulamacılar ve hatta akademisyenler arasında dahi birbiriyle uyuşmayan anlamlar yüklenen, gereksiz kargaşaya yol açan bu kelime yerine, pazarlamanın aslında ne olduğunu ve gerçekte ilgi alanının ne olduğunu daha iyi ifade edeceği düşüncesiyle bu terimi öneriyorum.
Jeoloji, psikoloji, morfoloji, pataloji, grafoloji, ve benzeri bilim dallarında olduğu gibi, pazarlamayı da "müşteriloji" olarak görüyorum.
Müşteriyi odak alan, insanı müşteri sıfatıyla inceleme konusu edinen pazarlamaya, "Müşteri Bilimi" adının yakıştığını düşünüyorum.
Müşteri odaklı bilgiler, görüşler, uygulamalar ve haberler bu blogda zaman zaman yerlerini bulacaklar.
Ziyaretçiler, yorumlarıyla, bu bilimin ve pazarlamanın bu yeni adının yaygınlık kazanmasına katkıda bulunabilirler.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

çok haklısınız hocam.

tasarlamaktan çok anlamam aslında. fakat biraz biraz tasarım gözünden bakmaya çalışıyorum ve gündelik hayatımızda ne kadar tasarım hatası ürün kullandığımızı farkediyorum gün geçtikçe. fabrikasyon üretim demek istiyorum buna, düşünerek de değil, kopyalayarak söylediğiniz gibi.

son olarak: bu aralar rss konusuna kafam çok takılmış durumda ve blogunuzu takip edebilmek için bir rss feed koyabilirseniz çok nefis olur.

Adsız dedi ki...

yanlış konu altına yazmışım yorumumu, kusura bakmayın.